Vigmostad & Bjørke skal samarbeide med Winje Agency.
Vigmostad & Bjørke inngår samarbeid med Winje Agency for å øke salget av forlagets bøker i utlandet.
– Dette er en helt ny satsning for oss, sier forlagssjef Elizabeth Sellvold i Vigmostad & Bjørke til BOK365. – Tidligere har vi stått for utenlandssalg selv eller så har våre forfattere hatt egne agenter. Vi er et forlag i utvikling og med dette samarbeidet ser vi et potensial for økt salg av våre titler til utlandet, særlig opp mot Frankfurt 2019.
Tidligere i år har Vigmostad & Bjørke solgt Eskil Engdal og Kjetil Sæters Jakten på Thunder til flere land. Også bakeboken Surdeig og lavFODMAP-utgivelsene til Cecilie Hauge Ågotnes har vekket interesse utenfor Norges grenser. Nå formaliserer altså forlaget samarbeid med Winje Agency for å stå enda bedre rustet når Norge kommer i fokus i Frankfurt om snaue to år.
Les også: Winje starter agency
Gleder seg
Gina Winje ser frem til å samarbeide med Vigmostad & Bjørke.
– Vigmostad & Bjørke er et forlag med mange spennende utgivelser som jeg gleder meg til å jobbe med fremover, sier Gina Winje.
Den tidligere NORLA-direktøren har allerede startet arbeidet og merker spesielt stor interesse for Long Litt Woons spesielle bok Stien tilbake til livet. Om sopp og sorg som lanseres denne uka.
Winje Agency ble etablert for et knapt år siden og representerer flere sentrale norske forfatterskap i utlandet, blant andre Jon Fosse og Ruth Lillegraven.
– Vi har stor tro på at Gina Winje med sin kompetanse, personlighet og erfaring har det som skal til for å lykkes i å selge våre titler til mange land. Hun vil representere forlaget på en utmerket måte, sier Elizabeth Sellevold.
(Foto: Privat)