Kundenes favoritt

Nettbokhandelen Haugenbok i Volda går helt til topps på Norsk kundebarometer foran store konsern som Toyota og Flytoget.  

Handelshøyskolen BI offentliggjorde i dag resultatene av årets undersøkelse fra Norsk kundebarometer, og ifølge den har altså Haugenbok.no Norges mest tilfredse kunder.

 

Daglig leder Lars-Ove Hammer mottok prisen på en tilstelning på BI i Oslo i ettermiddag.

– Vi er stolte og ydmyke over utnevnelsen, og det bekrefter at god kundebehandling og stort utvalg blir verdsatt av kundene våre. Siste året har vi lansert ny nettbutikk og overtatt driften av akademika.no. At kundene fortsetter å være lojale og sender oss til topps på Norsk kundebarometer, er en stor motivasjon for oss alle, sier Lars-Ove Hammer, daglig leder i Haugenbok.no.

DSC_3464
Prisvinner: Lars-Ove Hammer mottar prisen fra BIs Pål Silseth.

 

I forfjor rykket Haugenbok.no opp på fjerdeplass på listen over bedrifter kundene setter størst pris på. I fjor inntok de andreplassen, bare slått av Flytoget. I år bar det altså helt til topps.

 

Stor fallhøyde

Norsk kundebarometer måler norske forbrukeres kundetilfredshet, og 180 bedrifter er med i den årlige undersøkelsen. Over 9000 personer har svart i år.

Lars-Ove Hammer sier til BOK365 at fallhøyden var stor etter de fine plasseringene de to foregående årene.  – Når vi nå vinner hele greia foran store konsern som Toyota og Flytoget, som begge har kraftige muskler, gjør det oss ekstremt stolte, sier han.

 

Hva betyr det for dere i arbeidet videre?

– Det er en stor motivasjon for oss til å fortsette å jobbe videre. Vi kommer til å gjøre mye for å få så tilfredse kunder som mulig også i fortsettelsen, sier Lars-Ove Hammer til BOK365.