– Med en stor og god forfatterstall på laget er vi sikre på at vi skal klare å skape de gode opplevelsene, sier Even Høegh Kaalstad.
Aschehoug oppretter en egen enhet for læring og opplevelser, og Even Høegh Kaalstad går inn i en nyopprettet stilling som leder for satsingen. Kaalstad har tidligere hatt flere sentrale roller i forlagshuset, blant annet som salgs- og markedssjef og som leder for Aschehougs backlist-satsing.
Vil favne bredt
– Etter suksess med skrivekurs og annen kursvirksomhet i flere år, starter vi opp et nytt forretningsområde innenfor opplevelses-, kurs- og arrangementsvirksomhet med utgangpunkt i vårt innhold, våre forfattere og bøker. Vi vil utvikle kurs, foredrag, forfattermøter og andre arrangementer der vi skal tilby god læring og verdifulle opplevelser. Målet er å nå et bredt publikum, sier Kaalstad.
Han satser på å presentere ingredienser fra denne menyen for publikum både på hjemmebane i Aschehoug-huset, og på flere arenaer ellers i vårt langstrakte land.
Nye konsepter
Første jobb for Kaalstad er å bygge opp et program. På mannskapssiden skal han innledningsvis spille på interne ressurser i forlagshuset.
– Hvor stor avdelingen blir vil tiden vise, sier Kaalstad, som ser frem til å gå løs på nye utfordringer:
– Jeg gleder meg til å kunne presentere nye konsepter hvor våre forfattere og vårt innhold står i fokus. Og så ser jeg frem til å møte fornøyde deltakere på de ulike arrangementene.