Aschehoug Undervisning får ny ledelse av salg- og markedsavdelingen.
Aschehoug Undervisning har hele fire nyansatte i salgs- og markedsavdelingen. Blant annet blir Hilde Skomsvold ny sjef for salg, marked og netthandel.
Hun kommer fra stillingen som kommersiell direktør i Bauer Media hvor hun hadde ansvar for annonseinntektene på radio og podkast. I tillegg har hun lang fartstid i Schibsted hvor hun var kundedirektør på tvers av mediehusene. Hun også erfaring fra DN og Aller Media.
– Det er inspirerende å komme til et tradisjonsrikt selskap som Aschehoug som står midt i en digital transformasjon som berører både virksomheten og hele bransjen. Boken står fremdeles sterkt i undervisningen, men vi står midt i et paradigmeskifte så vi må være på de plattformene våre unge håpefulle befinner seg på. Digitale læremidler er i enorm vekst og med Aschehoug Univers er jeg sikker på at vi kommer til å være en betydelig aktør i fremtiden, sier Skomsvold.
Nyansatte i ledergruppen
Med seg i ledergruppen får Skomsvold Marianne Ødemark. Hun går inn som markedssjef.
Ødemark har lang erfaring i forlagsbransjen og har jobbet som markedsansvarlig for både Cappelen Damm og i Aschehoug. Nå skal hun lede et dedikert topplag som skal dyrke godt innhold som treffer skole-Norge midt i hjertet.
I tillegg kommer Eva Brunsell inn som sjef for salg og kunderservice. Eva har i mange år har jobbet som salgs- og markedsansvarlig for digitale læremidler til utdanningssektoren.
Hun kommer fra Kommuneforlaget der hun var salgsansvarlig for deres satsning på digitale læremidler. Før det har hun jobbet mange år som salgs- og markedsansvarlig i det norsk EdTech-firmaClarify.
Alistair Spalding går inn som netthandelssjef. Før sin ankomst til Norge jobbet han for bokhandlerkjeden Borders og Egmont publishing i Storbritannia. Han har jobbet hos Aschehoug i 10 år med digital produktutvikling og netthandel.