Nordens største nettbokhandel har hentet inn Marte Saugestad Ruus.
Adlibris girer opp i det norske markedet, og ansetter Marte Saugestad Ruus som markedsansvarlig. Hun kommer fra stillingen som Brand Manager i vekstbyrået Simpleness, som spesialiserer seg på netthandel og vekststrategier. Før det har hun blant annet bakgrunn som PR-ansvarlig for Adidas og som innholdsrådgiver i reklamebyrået Hausmann.
– Stolt og glad
Som markedsansvarlig vil Marte ha det overordnede ansvaret for å bygge Adlibris’ merkevare og kjennskap på det norske markedet, og til å ta flere markedsandeler fra fysiske butikker – for å bruke Adlibris’ egen formulering.
– Jeg gleder meg skikkelig til å kombinere fagområdet mitt med bøker! Som trofast Adlibris-kunde føler meg stolt og glad for å få være med å utvikle merkevaren videre med en engasjert og dyktig gjeng. Nå ser jeg veldig fram til bokhøsten og gleder meg til å hjelpe forlagene nå ut til flere lesere og ikke minst bidra til den spennende utviklingen og merkevaresatsningen Adlibris står i nå, sier Marte Saugestad Ruus.
– Behov for lokal kompetanse
Adlibris er en del av Bonnier Group, og Nordens største nettbokhandel med over 13 millioner titler. Virksomheten omfatter også Mediafy, Campusbokhandeln og Odla.nu Tidligere har Adlibris styrt alle sine markedsaktiviteter direkte fra Sverige, hvor de har sitt hovedkontor. Nå blir det justeringer på den fronten. Marte Saugestad Ruus blir Adlibris’ første markedsansvarlig med base i Norge.
– Vi har de siste årene sett behov for større lokal kompetanse, og er veldig glade for å ønske Marte velkommen til vårt nordiske markedsføringsteam. Vi ser frem til å fortsette å bygge Adlibris i Norge og få flere til å oppdage fordelen med å bli inspirert og handle i en moderne nettbokhandel. Martes brede erfaring innen merkevarebygging og salgsdrivende aktiveringer i e-handel og vekstbedrifter er spot-on for vår reise i det norske markedet, sier PR & Brand Manager Karin Lindebo.