NKI Forlaget overtar Bookworld

Øyvind Asbjørnsen (bildet) og NKI Forlaget har overtatt bokavdelingen Bookworld fra Computer Communications AS.

NKI Forlaget har overtatt bokavdelingen Bookworld med lagerbeholdning, nettbutikk og merkevaren Bookworld fra Computer Communications AS ( tidligere IDG Magazines).

 

Etter at de ansatte kjøpte selskapet som publiserer ComputerWorld, PC World og IT-bransjen, besluttet Computer Communications AS at bøker ikke lenger tilhører selskapets kjernevirksomhet.

 

logo Bookworld

 

–Vi er svært tilfreds med at Bookworld er overtatt av NKI Forlaget AS. Med NKI Forlaget som er et mellomstort, profesjonelt og velrenommert forlag er vi trygge på at Bookworlds kunder og forretningsforbindelser blir ivaretatt på en profesjonell og god måte, adm. dir. Thomas Bergerskogen i Computer Communications AS.

 

Styrker markedsposisjonen

Forlagssjef Øyvind Asbjørnsen i NKI Forlaget er svært fornøyd med handelen:

–Dette kjøpet vil styrke oss og bidra til å øke NKI Forlagets bredde og markedsposisjon innen fakta- og dokumentarbøker, spesielt på områdene IT og fotografering. Fra før har forlaget en sterk posisjon på lærebøker og undervisningsmateriell til videregående skole, fagskole og høgskole samt bøker for trafikk- og transportopplæring. Bookworld-merkevaren er godt innarbeidet og denne virksomheten vil fortsette under samme navn, men nå som en del av NKI Forlaget, sier Asbjørnsen.