Bare Flytoget flyr høyere enn Haugen Bok på Norsk Kundebarometer. Haugen Bok er Norges beste bokhandel og Norges beste netthandelsbedrift.
–Oppskriften er rett og slett den oppfølgingen vi gir kundene våre hver eneste dag, sier en glad Lars Ove Hammer (bildet), daglig leder i Haugen Bok. Bedriften scorer himmelhøyt på Norsk Kundebarometer, som ble offentliggjort i dag.
Årets barometer er svært gledelig lesning for Haugen Bok. Haugen er ikke bare Norges beste bokhandel, i følge kundene. De er også Norges beste netthandelbedrift. Og av alle norske selskaper er de kun slått av Flytoget på kundetilfredshet.
Haugen Bok er Norges største nettbokhandel, startet i 1997. De markedsfører seg som Norges raskeste nettbokhandel (2,4 dagers leveringstid mot ett snitt på 7 dager hos konkurrentene i følge Synovate) og nettbokhandelen med størst utvalg av norske bøker.
Stor fallhøyde
–God kundeoppfølging er resepten – det å sørge for det meste går riktig i første omgang, og at vi håndterer det på beste vis de få gangene det går galt, sier Lars Ove Hammer. Han legger ikke skjul på at han var en smule nervøs foran årets kåring:
–Vi var med første gang i fjor og tok fjerdeplassen. Da er fallhøyden stor, sier Hammer og beskriver årets plassering som enormt motiverende for jobbingen fremover.
Hvordan feirer sunnmøringer en slik fremgang?
–Det blir en nøktern feiring med kake.
Norsk Kundebarometer Topp 10 – Tilfredshet
- 1. Flytoget
- 2. Haugen Bok
- 3. Toyota
- 4. OneCall
- 5. Skandiabanken
- 6. Gudbrandsdal Energi
- 7. BMW
- 8. Spotify
- 9. Skoda
- 10. Vinmonopolet