Futurebook-utmerkelse til F&W

F&W fikk "Highly Commended”-utmerkelse på Futurebook Awards i London. 

Fikk anerkjennelse for Gursli Berg-kampanje.

 

Det lille markedsføringsbyrået Fjeldbraaten & Waage er premiert med utmerkelsen «Highly commended» i Future Book Awards for jobben «Naked on Snapchat» som byrået gjorde for Gursli Berg forlag og Raine Millers «Blackstone»-serie.

 

Tøff konkurranse

Hvert år premierer verdens største bokbransjeblad, The Bookseller, selskapene og enkeltpersonene som har spilt nøkkelroller i å drive forlagsbransjen fremover i Future Book Awards.

Tidligere i høst ble det klart at det lille, norske bokbyrået Fjeldbraaten & Waage hadde sikret seg to nominasjoner i konkurransen Future Book Awards som kårer bransjens beste jobber i «imaginative publishing». Begge nominasjonene var innen kategorien «Best use of Digital in a Marketing/Publicity Campaign». Den andre jobben byrået var nominert med var «Ingrid Winter – the bookseller game» som byrået gjorde i samarbeid med Tiden Norsk forlag.

 

Konkurrerer med de største

Blant de andre nominerte i konkurransen fant vi blant annet Penguin Random House, HarperCollins, HarperCollins UK og Bloomsbury, og det var til slutt Harper Collins som stakk av med førsteplassen for kampanjen «Scrabble Week», med Fjeldbraaten & Waage på en god andreplass.

– Det er jo verdens største forleggere vs. oss. Så vi er veldig stolte over å ha fått denne utmerkelsen, sier Ida Fjeldbraaten og Zoë Waage, som var tilstede i London for å ta imot prisen.

 

Naken på Snapchat og bokhandlerspill

Fjeldbraaten & Waage er et markedsføringsbyrå som spesialiserer seg på litteratur som startet opp i februar i år.

I jobben de gjorde for Gursli Berg fikk de folk til å lese høyt fra boken Naken av Raine Miller på Kondomeriets Snapchat-konto. Naken er første bok i den erotiske «Blackstone-serien» som gis ut på Gursli Berg Forlag.