Blir ny økonomisjef i Bokklubben

FRA MERCELL TIL BOKKLUBBEN: Eivind Lühr (Foto: Bokklubben).

Bokklubben stepper opp på forretningsutvikling og henter Eivind Lühr som ny økonomisjef.

Tradisjonsrike Bokklubben står ifølge sin egen beskrivelse «midt i en større omleggingsprosess for å hjelpe nye generasjoner boklesere til å få mer leseglede og skape ny vekst både i medlemstall og økonomi.»

– Vi skal bevise at det å anbefale og selge skikkelig gode bøker til folk er et attraktivt produkt også i vår digitale verden, så lenge vi møter folks forventninger til både innhold og brukeropplevelse. Forretningsutvikling og analyse av medlemsforhold blir en helt sentral kompetanse for oss de neste årene, så det er en fryd å ønske Eivind Lühr velkommen som økonomisjef, sier administrerende direktør Ingeborg Volan.

Snuoperasjon

Lühr kommer til Bokklubben fra stillingen som Director Commercial Development i Mercell Group. Han har også lang fartstid fra ledende stillinger innen forretningsutvikling og analyse i selskaper som Schibsted og Telenor.

I Bokklubben får Lühr et særlig ansvar for forretningsutvikling og ny vekst.

– Da muligheten om jobb i Bokklubben kom på bordet var svaret enkelt. Det å være med på en snuoperasjon og dermed skape ny vekst og mer leseglede, samt jobbe med økonomi og forretningsutvikling, kombinert med gode kollegaer, gjorde det enkelt for meg å takke ja, forteller påtroppende økonomisjef i Bokklubben Eivind Lühr.

– Har styrket kompetansen

Eivind Lühr inngår i Bokklubbens ledergruppe sammen med redaksjonssjef Erlend Sørskaar, produkt- og teknologisjef Lill Kristin Syversen og medlems- og markedssjef Arnbjørn Marklund. Tidligere økonomidirektør Stein Haarbye går over i en ny rolle som administrasjonssjef med ansvar for HR og ledelse av større teknologiprosjekter, ettersom Bokklubben også vil gjennomgå større oppgraderinger på system- og teknologisiden de nærmeste årene.

– I løpet av det siste året har vi styrket kompetansen til Bokklubben på flere sentrale felt – produktledelse, medlemskommunikasjon og CRM og innholdsproduksjon. Samtidig har vi gleden av å ha mange ansatte med lang fartstid, sterk bokfaglig kompetanse og ikke minst stort hjerte for Bokklubbens tradisjoner og merkevare. Jeg er utrolig stolt av det laget vi nå har på plass til å skape ny vekst for Bokklubben og bidra til mer leseglede i Norge, sier Volan avslutningsvis.