Starter nordisk digitalforlag

Strawberry Publishing headhunter dansk stjernelag til Strawberry Stories, med base i København.

Strawberry Publishing har headhuntet Mia Jung, sjefen for forretningsutvikling i Bonnier Publications i Danmark, og to digitale stortalenter til å starte Strawberry Stories, et nordisk digitalforlag med base i København.

– Det er fantastisk å ha lykkes med å rekruttere tre av Nordens mest kompetente digitalhoder til vårt nye selskap. Strawberry Stories skal se Norden som ett marked, og eksperimentere med digitale formater og nye former for distribusjon og markedsføring, sier Petter Stordalen, største eier i Strawberry Publishing AS, i en pressemelding fra Strawberry Publishing.

Mia Jung kommer fra stillingen som sjef for digital forretningsutvikling i Bonnier Publications med ansvar for digital innovasjon og transformasjon av deres magasiner gjennom nye digitale produkter og forretningsområder. Hun har arbeidet som digital konsulent for flere nordiske virksomheter. Hun har også jobbet med e-bøker, brukerinnsikt og analyse i Google, og gründet i sin tid det digitale konsulentbyrået May & Barrow som ble solgt til WGP i 2012.

 En fantastisk mulighet

– Mia har en digital karriere og erfaring. Hun er en nytenkende leder som er vant til å styre team som utfordrer eksisterende forretningsmodeller digitalt. Dette er også kunnskap som vil komme den mer tradisjonelle forlagsdriften vår til gode, sier Jonas Forsang, medeier og forlegger i Strawberry Publishing AS

Strawberry Stories samlokaliseres med Strawberry Publishing Danmark i kontorer sentralt i København.

– Det er på alle måter en fantastisk mulighet. Jeg er overbevist om potensialet i det digitale bokmarkedet, og å få lov til å bygge noe helt nytt i forlagsbransjen med en visjonær mann som Petter Stordalen og hans stjernelag er en drøm. Strawberry har satt seg selv på kartet ved å ansette noen av de flinkeste menneskene i Norge, Sverige og Danmark, og jeg gleder meg til å bli en del av den nordiske Strawberry- familien, sier Mia Jung, CEO i Strawberry Stories.

Med seg på laget får hun Maria Topp og Amanda Vejle. Maria Topp kommer fra jobben som digital kampanjeansvarlig i Bonnier-eide Benjamin Media hvor hun har hatt ansvaret for konsernets native-kampanjer i Danmark og Norge, og for rådgivningen av den digitale kundeporteføljen. Amanda Vejle er hentet fra jobben som digital konseptutvikler i Bonnier Publications, hvor hun jobbet med lanseringen og formgivningen av nye digitale mediekonsepter.

 

Bildet: STARTER STRAWBERRY STORIES: Fra venstre Maria Topp, Amanda Vejle og Mia Jung. (foto: Honey Studio/Strawberry Stories)

 

-- annonse --