BookBeat dobler staben

BOOKBEAT NORGE SAMLET PÅ ETT BRETT: Thea Sørum, Marianne Vågan, Marte Brunelius og Julianne Fjær (foto: Helene Jelsø Spanthus)

BookBeat går fra to til fire hoder i Norge: Ansetter kurator og markedskoordinator for det norske markedet.

Marte Brunelius og Julianne Fjær blir en del av det norske BookBeat-teamet, som med de nye ansettelsene blir doblet i størrelse.

– Med Marte og Julianne om bord er vi godt rigget for ambisjonene vi har for Norge de neste årene. Det skal sies at med oss har vi også 150 andre kollegaer i Stockholm som vi drar nytte av hver eneste dag, men det er likevel litt ekstra stas når vi nå får en hundre prosent økning av flinke folk på det norske teamet, sier Marianne Vågan, Director Business Development i BookBeat Norge.

Gleder seg til å bygge merkevaren

Julianne Fjær startet som Markedskoordinator i januar og kom fra stillingen som Junior Social Media Specialist hos abonnementstjenesten Goodiebox i Danmark. Hun har også en master i kommunikasjon- og merkevareledelse fra Copenhagen Business School.

– Det er utrolig spennende å bli tatt ut til å være med på det norske BookBeat-laget. Det digitale markedet vi opererer i har fremdeles mye potensiale og jeg synes det er fantastisk å kunne bidra til å gi flere mennesker mulighet til å lese og lytte til gode historier gjennom tjenesten vår. Nå gleder jeg meg til å være med å bygge opp merkevaren BookBeat i Norge ytterlige – og ikke minst til å kunne være med å utvikle og tilby den beste strømmetjenesten innen e- og lydbøker, sier Julianne Fjær.

Fjær blir dermed den andre personen på det norske markedsføringsteamet sammen med Thea Sørum, som har hatt rollen som markedsansvarlig siden lansering i fjor.

Fra kassettbøker til digitale lydbøker

Marte Brunelius er godt kjent med den norske forlagsbransjen etter over 12 år i AdLibris hvor hun har jobbet med innkjøp og salg av norske bøker. I BookBeat vil hun ha ansvar for blant annet kurateringen av den norske katalogen i stillingen som Content Performance Specialist.

– Jeg har alltid elsket bøker og har en lang historie som lydboklytter, fra barndommen på 80-tallet med kassettbøker via cd-bøker og nå digitale lydbøker. Nå ser jeg frem til å hjelpe lytterne med finne veien til mange herlige leseopplevelser hos oss, sier Marte Brunelius.