Helene Jelsø Spanthus gjør et innhopp som PR- og markedsansvarlig i Tiden.
Etter en sommer og bokhøst i mor Gyldendal, går ferden til datter Tiden for Helene Jelsø Spanthus. Der blir hun innhopper for Guro Johansen, som PR- og markedsansvarlig, i ett års engasjement.
– Det blir utrolig spennende å gå inn i stillingen hos Tiden nå på nyåret, og tar med meg mange fantastiske erfaringer fra Gyldendal hvor jeg har vært i høst. Jeg gleder meg til å bli en del av teamet, se hvordan jeg kan bidra i et mindre miljø og hva vi kan få til sammen! En ting 2020 og corona-tiden har vist oss er at informasjon, inspirasjon og gode historier er viktigere enn noensinne, og vi må finne kreative måter å nå publikummet vårt på, sier Helene Jelsø Spanthus.
– Synlighet viktigere enn noensinne
Hun har fordypet seg i innholdsproduksjon, utvikling av prosjekter og kommunikasjon hos Westerdals. Sist høst fikk hun en master i Media Publishing fra Oxford Brookes University:
– Det har vært uvurderlig for å forstå mer om forlagsbransjen, hvordan den endrer seg, hvordan man kan tilpasse seg markedet, og hvordan man kommuniserer gode historier ut til publikum, sier Jelsø Spanthus.
– I dag er synlighet for bøkene viktigere enn noensinne. Helene har en spisskompetanse på SOME og multimedial innholdsproduksjon som vil løfte frem titlene våre og gi dem den oppmerksomheten de fortjener, sier forlagssjef Kjetil Strømme Jørve i Tiden.