Blir markedssjef i Pilar og Capitana

Vil boikotte DN: Capitanas Sarah Natasha Melbye og Julie Eikemo Prestø.

– Jeg kunne ikke si nei til dette, sier Julie Eikemo Prestø. Nå er hun ansatt som ny salgs- og markedssjef i Pilar Forlag og Capitana Forlag.

– Jeg kunne ikke si nei til dette. Capitana og Pilar Forlag er i sterk utvikling, og det er en utvikling jeg vil være med på. Jeg liker filosofien med færre utgivelser, og ser frem til å jobbe tett med forfatterne og å være med på hele løpet – fra idé til ferdig resultat. Og så gleder jeg meg selvfølgelig til å jobbe med alle kjedene og ikke minst bokhandlerleddet, sier Julie Eikemo Prestø, som forlater jobben som kjedeansvarlig i Gyldendal Litteratur for å bli ny salgs- og markedssjef i Pilar og Capitana fra 1.november.

Et liv med bøker

Julie har jobbet med bøker og litteratur i storparten av sin karriere – som lærer på ungdomstrinnet, på alle nivå i bokhandlerleddet og altså i tre forskjellige forlag på salgs- og markedssiden.

Julie Eikemo Prestø (48) er cand. philol fra Universitetet i Bergen og hadde ulike stillinger i Norli-kjeden før hun ble salgs- og markedssjef for Kagge Forlag og J. M. Stenersen Forlag i 2011, og deretter salgs- og markedssjef i Tiden.

– Jeg ser frem til å jobbe sammen med Sarah Natasha Melbye i Capitana og Pilar, sier Julie Eikemo Prestø.

– Et tydelig signal

Den gleden virker å være gjensidig:

– Julie har alle kvaliteter du kan ønske deg i en salgs- og markedssjef. Hun brenner for bøker, er engasjert og kreativ, og har uvurderlig kunnskap om bransjen vår. Jeg gleder meg stort over at Julie nå blir en del av laget! Dette er også et tydelig signal om at vi har store planer for årene som kommer, og der vil Julie være en helt avgjørende brikke i videre vekst, kvalitetssikring og utvikling, sier Sarah Natasha Melbye.

Beundringsverdig engasjement

Med overgangen blir Julie også gjenforent med sin gamle forfatter Jørn Lier Horst:

– Julie er en allrounder som kjenner alle kriker og kroker av bransjen. Selv møtte jeg henne i Kagge da vi sendte de første CLUE-bøkene ut i markedet. Helt siden den suksessen har jeg beundrer engasjementet, arbeidskapasiteten og ikke minst gjennomføringsevnen hennes. Jeg er derfor veldig glad for å ha styrket forlaget med å ha fått på plass en så dedikert salgs- og markedssjef, sier Jørn Lier Horst.