Høysesong for lydbøker

Oslo Bussterminal i sommer

Mens man ellers i bokbransjen gjerne snakker om bokhøsten som årets høydepunkt, er det sommeren som er høysesongen for lydbøker.

Sommeren ruller på, med arbeid på jernbanelinjene og sporadiske farer for flystreik, er det mange som tyr til den trofaste bussen. Dette vet lydboktjenesten BookBeat, som i hele sommer kan sees med en Takeover-løsning på Oslo bussterminal.

Den omfattende utendørskampanjen har som mål å nå ut til de mange reisende som venter på lange bussturer og derfor kan trenge å ha underholdning med seg på veien i form av lydbok. Med gulv og vinduer dekket av fargerike bilder, kombinert med innhold på de digitale skjermene, fanger kampanjen oppmerksomheten til de forbipasserende og inviterer dem til å utforske BookBeats tjenester. Dette gir ikke bare synlighet, men også en direkte oppfordring til å prøve tjenesten, spesielt når den er tilpasset de reisendes behov.

– Mens man ellers i bokbransjen gjerne snakker om bokhøsten som årets høydepunkt, er det sommeren som er høysesongen for lydbøker. Det er derfor viktig for oss å gi full gass i sommermånedene. Vi er alltid på utkikk etter nye måter å kommunisere med potensielle nye lydboklyttere og muligheten til å faktisk ta over bussterminalen på denne måten var en mulighet vi ikke kunne gå glipp av. Så nå håper vi alle som skal ut å reise med buss i sommer blir inspirert til å kose seg med en god lydbok på veien, sier Thea Sørum, markedssjef i BookBeat Norge.