Helene Spanthus går inn i nyopprettet rolle som innholdsprodusent.
Bonnier ruster seg på egenprodusert innhold, og ansetter Helene Spanthus i nyopprettet rolle som innholdsprodusent. Spanthus jobber for tiden som kommunikasjonsmedarbeider i Gyldendal ASA, og har bakgrunn fra PR og markedsføring i Gyldendal Litteratur og Tiden.
– Gyldendal har vært fantastisk, men nå har tiden kommet for å prøve noe nytt. Å få bli en del av Bonnier blir utrolig stas, ikke minst når jeg får jobbe med mine to lidenskaper, bøker og visuell kommunikasjon. Jeg håper å lage innhold som inspirerer og engasjerer nytt og eldre publikum.
Spanthus har en bachelor i Film og TV fra Westerdals og master i Media Publishing fra Oxford Brookes University.
Søkertrøkk
– Det er avgjørende å ha treffende og engasjerende innhold for å synliggjøre bøkene og forfatterne våre i alle kanaler. Vi opplever et voldsomt trøkk av søkere hver gang vi lyser ut. Så også denne gangen – både utenfra og fra bransjen. Helene har den fantastiske kombinasjonen av å ha rett kompetanse og utdanning, erfaring fra bransjen og ikke minst en vitalitet og kreativitet som passer perfekt i Bonnier. Våre forfattere fortjener kun det beste, og det får de i Helene, sier Alexander Even Henriksen, administrerende direktør i Bonnier Norsk Forlag.
Bonnier Norsk Forlag har på kort tid etablert seg som Norges fjerde største allmennforlag, med en rekke kjente forfattere i stallen – og totalomsetningen for hele forlagsgrupperingen endte i 2021 på mer enn 150 millioner.